Föreningen

Hagaby GoIF bildades 1926. Orientering kom in i bilden på allvar under 50-talet. Största framgångarna är segrar i 10-mila 1975 och 1976. Klubben har också tagit ett flertal SM-segrar och de främsta individuellt har varit Karin Rabe och Rolf Pettersson.

Hagaby år också en stor arrangör av orienteringstävlingar, varje år arrangeras Kilsbergsträffen. Vidare har man arrangerat World Cup 1992, 2 stycken SM, USM och 5-Dagars.

Basverksamheten bedrivs vid Pettersbergs IP där man har sin klubbstuga. Klubben har c:a 350 medlemmar och c:a 200 är aktiva i alla åldrar.
Hagaby GoIF är orienteringsklubben som passar alla. Våra främsta upptagningsområden är Hovsta, Lillån och de norra stadsdelarna i Örebro. Gemene man känner kanske Hagaby som en elitklubb, men faktum är att vi satsar lika mycket på våra ungdomar, på orientering för handikappade och på våra motionärer. Torsdagskvällarna är den stora gemensamma klubbsamlingen, då tränar vi alla tillsammans. Det finns då övningar från elit ner till enklare promenader. Torsdagskvällen avslutar vi alltid med ’Klubbafton’ i klubbstugan då vi fikar och har en fin social samvaro över åldersgränserna. Välkommen in någon torsdag.

Våra yngsta orienterare är från åtta år och är med i ’Ungdoms’ gänget. De träffas på torsdagarna mellan 17.30-19.30. Alla ungdomar oavsett ålder som vill pröva på orientering är mycket välkomna till oss på torsdagarna. De som är yngre är 10 år bör ha med en förälder. På sommarlovet har vi SOL-skola. Det är två veckors idrottsskola med orienteringslek för barn mellan 8-10 år. Information om SOL-skolan kommer genom skolan eller ring gärna till klubbstugan.

Hagaby GoIF Örebro – Orientering

Bildad1926-01-22